B2 Månadsrapport Oktober

Äntligen dags för månadsrapport. Det är en bra månad inkomstmässigt, men en mindre bra månad utgiftsmässigt. Dock är ca 12 000 kr investeringar i andra bolag.

b2_oct

 

Anledningen att bilden ser ut som den gör, är att jag sålt min dator för att få igen lite pengar. Det gör att jag nu sitter på en laptop med betydligt sämre upplösning. Så från och med nu får ni förlåta mig för bilder med dålig upplösning.

Fick in en del pengar denna månad pga en retroaktiv lönehöjning. Lån har jag som bekant inget längre, förutom mitt CSN-lån.

Det som gör att denna rapport skenar är främst övergt-posten på ca 20 000 kr. Det och faktumet att jag köpt en väska för nästan 4000 SEK, samt lite annat smått och gott.

Av någon anledning har jag ingen större ångest över att det vart en så dyr månad. Väskan ser jag som en investering som jag är väldigt nöjd med. Men förhoppningen är ju att få ner månadsutgifterna under 20 000 i månaden igen.

networth_oct_b2

Som vi ser ovan så har jag en positiv networth, då jag inte längre har något bostadslån. Enda lånen jag har är CSN samt kreditkortsskuld. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg har jag inte längre mitt fysiska kreditkort, så målet är att jag betalar min sista “stora” räkning i december. Efter det kommer det endast vara några abonnemangsavgifter på kreditkortet.

networth_graph_oct_b2

En ganska lustig kurva sedan jag sålt lägenheten, men snart kommer linjerna åka upp till nya nivåer igen. Förutom den gröna, som kommer sjunka i backen då min likviditet åker in i den nya bostaden och jag tar större lån i samband med det.

På återseende!

//B2

 

Tagged: , , , , ,

Leave a comment