B2 Månadsrapport December

Då var det dags att slänga ihop månadsrapporten för December. Nu när jag skriver dessa rader utan att ha kollat resultatet har jag faktiskt ingen aning om utfallet. Antar att jag spräckt budgeten pga julklappar och dylikt, men skulle bli förvånad över om jag är i nivå med de dyra föregående månaderna.

b2_dec

 

Med facit i hand så vart det en bättre månad än sep-okt, men sämre än jan-mars och juli-augusti. Det som chockar mig mest är kontantuttaget på 7400kr. Men med eftertanke så var det ett desperat försök att klara mig på cash istället för kort. Det höll dock inte så länge. Tydligen har jag varit lite smygalkoholist denna månad också. Det kan nog stämma då jag gick ut två gånger i december. Måste dock lära mig att föra istället för att dricka ute på klubbar.

networth_dec_b2

För första gången på länge är krediten nere på noll. Förhoppningsvis kommer den ligga kvar där då jag kapat kortet. Jag har även försökt föra över/avsluta mina abonnemangstjänster till mitt vanliga konto.

networth_graph_dec_b2

 

Det syns inte så mycket, men man kan se det på networth-tabellen ovan, att likviditeten gått ner sedan föregående månad. Jag tror det beror på att jag tog 5000kr från mitt sparkonto för att köpa en reciever. Dessutom tog jag lite pengar för att klara mig fram till den 25:e december.

Förhoppningsvis kommer månadsrapporterna vara roligare att läsa för mig under 2014. På återseende

//B2

Tagged: , , ,

Leave a comment